להיכן נעלם 'הקול קול יעקב' \\ הרב אריה אטינגר

אתר קול חי 1 Comment on להיכן נעלם 'הקול קול יעקב' \\ הרב אריה אטינגר
צילום: באדיבות המצולם
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אני רוצה לפתוח בשאלה שהגיע לאתר קול חי לפני מספר שבועות וכך שואלת מאזינה- "שלום הרב, תודה רבה על התוכנית, הסיפור שסיפרת עוררה בי שאלה שאני המון מתחבטת בה, אני פוגשת את עצמי עם המון קונפליקטים האם לשמוע בקול בעלי או בקול אמא שלי, זה מתחיל מאיזה סוג פאה ללבוש, והאם ללמוד נהיגה, ועוד כהנה וכהנה, מה הרב אמר"?

בעקבות השאלה הזו אני רוצה לצאת בסיפור השבועי שלנו

השבוע אני רוצה לספר על בני הזוג יעקוב ואיילת, (כמובן שאני עושה שינויים שלא נזהה במי מדובר),

יעקב ואיילת הגיעו ליעוץ לפני כמה חודשים. יעקב היה היוזם, הוא חיפש מענה למצוקה גדולה שהוא מתמודד איתה: "במשך שנים" כך תיאר יעקב, "אני סובל מבלבול נוראי, לא מצליח לקבל החלטות אפילו בדברים קטנים. בכל צומת דרכים אני רואה מולי סבך של שבילים ואינני מצליח להחליט בבהירות מה השביל שמתאים לי.

הבעיה היא שלא רק אני סובל, כל בני הבית מטורללים מכך שיש להם אבא כזה, המצב רוח שלי משתנה במהירות האור ובגלל שיש לי כזה בלבול בנפש אז אין לי פניות וסבלנות להכיל את אשתי ואת הילדים, אני כל הזמן דורש שיהיה שקט וסדר סביבי. הילדים כבר קלטו שצריכים ללכת לידי על קצות האצבעות כדי שאני לא אתפוצץ, גם אשתי מתנהגת איתי כמו ילד קטן, היא קלטה שקשה לסמוך עלי כי אני כל רגע משנה אצת דעתי, היא מאד מאותגרת מכך שאני לא יציב ברגשותיי, לא אוהב את עצמי, לא אוהב את החיים וממש תלותי בה."

במשך כל תקופת הטיפול עברו יעקב ואיילת כברת דרך יפה, יעקב למד להתבונן בריקוד שלו עם איילת, איך הוא מחפש לראות בה דמות חזקה להישען עליה ולכן מרצה אותה ומחפש ממנה אישורים.

כשהלכנו אחורה וניסינו להבין איך הייתה מערכת היחסים הראשונית של יעקב התברר שבין יעקב לאבא שלו יש תלות מאד מאד חזקה שעד היום- בגיל 42, עדיין לא נגמל ממנה.

יעקב מתאר את אבא שלו כדמות הדומיננטית בחייו. אבא תמיד היה המילה הראשונה והאחרונה בבית, כל מה שאבא אומר זה קודש קודשים, לא היה שום מקום לחשוב אחרת. תמיד למדתי להרכין ראש ולענות אמן לכל מה שאבא אומר.

הבעיה היא שאני סוחב את הפחד הזה עד היום כשאני כבר אבא בעצמי ואפילו מחתן ילדים. עד היום אני מחפש את האישור של אבא לכל דבר, למרות שאבא לא קיים בתוך הבית שלי אבל הדמות שלו הולכת איתי לכל מקום.

בשלב זה נפלה ליעקב הארה מדהימה שממש האירה לו את העיניים: "כעת אני מבין למה אני כל כך מבולבל. כי בכל צומת בחיי, גם בצמתים קטנים ושוליים אני צריך להחליט בין ה'אני' שלי לבין הקול של אבא שיושב לי על הלב כמו מכבש. ובגלל שאני כבר אדם מבוגר ובוגר אז הלב שלי מסרב לתת לקול של אבא את הקרדיט לבחור, אני רוצה לבחור בעצמי, אבל בגלל שעדיין לא נגמלתי מאבא אז יש שם מלחמה תמידית, וזה מתיש מבלבל וסוחט את כל האנרגיות,

נחזור שוב לשאלה ששאלה אותה מאזינה "אני פוגשת את עצמי עם המון קונפליקטים האם לשמוע בקול בעלי או בקול אמא שלי, זה מתחיל מאיזה סוג פאה ללבוש, והאם ללמוד נהיגה, ועוד כהנה וכהנה, מה הרב אמר?",

וכאן חשוב להבין שהתהליך של יעקב והתהליך שיתאים לאותה מאזינה הוא די דומה, כלומר יותר ויותר לחפש ללמוד את המקום של 'האני' והקול של יעקב,

חשוב גם להבין שהתהליך של יעקב מול אביו הבשיל בעיקר בזכות התהליך המקדים שהיה ליעקב מול אילת רעיתו, כי כל זמן שאילת החזיקה חזק בשליטה, גם עם יעקב היה עושה תהליך מול אביו הוא היה נשאב לשליטה וריצוי מול האילת, ודווקא לאחר העבודה שקרתה בין בני הזוג היה ניתן בקלות להתקדם בעבודה של יעקב מול אביו.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    גם אני הייתי במקום הזה, כמה שזה נכון.